Når virksomheder skal udbrede kendskabet til deres navn og logo er profilvarer eller reklamevarer en god måde at få gang i denne proces. Alt lige fra keyhangers til mere særprægede varer som et lasergraveret tapassæt kan udsmykkes med firmaets logo og dermed bruges til at skabe kendskab om en virksomheds logo og navn.
Keyhangers
Vi har fat i vores nøgler hver eneste der og keyhangers bruges af mange til at holde styr på alle nøglerne. Som en reklamevare er keyhangers derfor utrolig funktionel. Udstyret med logo og i firmaets farve, er der ved hjælp af keyhangers mulighed for at forvandle dele af det nøglebærende folk til reklamesøjler og at opbygge et godt kendskab til virksomhedens logo og navn. På nettet tilbyder firmaer som profilsport.dk muligheden for at tilpasse en reklamevare som denne til de specifikke krav, som den enkelte virksomhed har. Det er derfor dejlig overskueligt at sætte denne form for reklamevare i produktion, da det ikke kræver det store arbejde for virksomheden samtidig med at keyhangers ikke er forbundet med de største omkostninger.
Lasergraveret tapassæt
Hvis man gerne vil skille sig en smule ud fra mængden, kan virksomheder også vælge at gå efter reklamevarer som et lasergraveret tapassæt. På trods af at et lasergraveret tapassæt formentlig ikke tages i brug hver dag, kan den lidt utraditionelle form give point og kan derfor skabe en positiv opmærksomhed omkring firmaets navn – lasergraveret tapassæt er derfor en interessant mulighed inden for reklamevarer. Virksomheder må derfor gerne tænke en smule ”ud af boksen” når de investerer i reklamevarer for at sætte fokus på og udbrede kendskabet til virksomhedens logo og navn. Overvej også om man kan skabe en sammenhæng mellem virksomhedens kerneprodukt og de reklamevarer, der uddeles. Et lasergraveret tapassæt kunne i den forbindelse være oplagt for virksomheder, der fremstiller madvarer eller har en relation til tapas.